Nærhet til kunden


Published: 13.01.2017
Flere banker legger ned kontorene sine og blir utilgjengelig for kundebesøk. SpareBank1 i Vestby går i motsatt retning:
Nærhet til kunden

Etter 15 år i Vestbytorget er nå lokalet større, oppusset og publikumsvennlig. – Kunden skal bli møtt med et smil når de kommer hit, sier banksjef Odd Erik Evensen. Han er en erfaren bankmann med 40 år i bransjen. Tidene har forandret seg fra at banksjefen satt på sitt store kontor lengst vekk fra kunden til at det er han en først ser rett innenfor døren. – Vi kommer stadig med nye digitale løsninger som gjør det enklere og raskere for kundene å få gjort unna de daglige banktjenestene på egenhånd. Nettmøter er en effektiv måte å kommunisere med kunden på, men vi vil også ha de personlige møtene. Vi ser at det fortsatt er mange som ønsker å snakke med en rådgiver. Det kan være for eksempel unge som skal kjøpe bolig for første gang, eller man havner i en krevende livssituasjon hvor det kan være godt å få litt ekstra hjelp. Vi ser at det er godt for kunden å møte et kjent fjes når de kommer inn. Det er en stor fordel at vi er en stabil gjeng med ansatte her, sier han. Det må nevnes at de nye møterommene har navn som viser hvor i verden vi er. Her er noen av navnene: Son, Godset, Hølen, Hvitsten, Teten. – Her kan vi by på både nettmøte og det gamle gode møtet med en rådgiver i banken, sier Odd Erik. – Vi ønsker en best mulig tilnærming og et nært forhold til hver kunde, sier Evensen og fortsetter: – Vi gir råd og hjelp til de som trenger det. For eksempel er ikke alle fortrolige med nettbank, men da kan vi trå støttende til. Vi er størst på personmarkedet og må ta høyde for kundens problemer, livssituasjon og behov akkurat nå. Vi strekker oss langt for at hver enkelt skal få den beste løsningen.

Kjøp og salg av boliger

SpareBank1 har egen avdeling for kjøp og salg av eiendommer og navnet er EiendomsMegler1. Der møter vi Erik Nickelsen. Han har jobbet som megler i 21 år og har stor lokalkunnskap. – Vi er størst på boligmegling her i Vestby, sier han og fortsetter: – I tillegg har vi store prosjekter og Sole Skog er et godt eksempel på det. Vi jobber for at kunden skal ha et sømløst tilbud hos oss. Det gjelder å kunne gi fagkunnskap ved kjøp, salg og finansiering. Vi har et fortrinn med å ha alt under ett tak, sier han.

Bedriftsrådgivning

Helene Kløvstad er bankens bedriftsrådgiver. Hun har bred kompetanse etter 27 år i bransjen. – Vi ønsker å være et godt valg for små og mellomstore bedrifter. Dette vil vi gjøre ved å vise at vi bryr oss, ved at vi er gode rådgivere og samtalepartnere, slik at kundene blir fornøyde med opplevelsen. Vi har personlige møter her i banken eller ute hos bedriften. Kundene skal møte rådgivere med lokalkunnskap som kjenner bedriften og forstår utfordringene, og som på bakgrunn av det kan gi gode råd.

Vi knytter personlig kontakt og opprettholder kontakten for å være en økonomisk støttespiller. Vi tilbyr gjennomgang finansielt og ser på hva som trengs akkurat nå. Så kan vi legge planer sammen for den videre driften. Siden vi holder til i lokalmiljøet, kjenner vi bedriftene og ser at de også bruker og støtter hverandre. Vi har bevisste og positive kunder. Kundeforholdene er ofte langsiktige og vi tilbyr rådgivning og tjenester som dekker alle behov, sier Helene.

Fra liten filial til kraft- og kompetansesenter

I dag fremstår SpareBank1 som et finanshus med bank, eiendomsmegling og forsikringer til både private og bedrifter. Det er 9 bankansatte og 5 i eiendomsavdelingen. Minibanken står utenfor og innskuddsmaskinen og kunde-pc er tilgjengelig i det lyse lokalet. Banksjef Evensen sier: - Banken støtter forskjellige lag, arrangementer og idrettsaktiviteter i et stort spekter. Vi er en viktig aktør i lokalsamfunnet. I tiden som kommer vil vi fortsatt ha full fokus på fornøyde kunder, være oppdaterte og fremtidsrettet, men allikevel nær. Eiendomsmegler Nickelsen sier: - Vi skal fortsatt være ledende innen eiendomsmegling og det naturlige førstevalget for folk i Vestby.

De er begge enige i at de kjenner markedet, kjenner folk og har et vinnerinstinkt sammen med de ansatte for at kunden skal lykkes. SpareBank1 i Vestby er nå et kraft- og kompetansesenter. De setter fokus på bedre tilnærming og nærhet til hver kunde.

Post Title

Lorem superscript dolor subscript amet, consectetuer adipiscing elit, test link. Nullam dignissim convallis est. Quisque aliquam. cite. Nunc iaculis suscipit dui. Nam sit amet sem. Aliquam libero nisi, imperdiet at, tincidunt nec, gravida vehicula, nisl. Praesent mattis, massa quis luctus fermentum, turpis mi volutpat justo, eu volutpat enim diam eget metus. Maecenas ornare tortor. Donec sed tellus eget sapien fringilla nonummy. NBA Mauris a ante. Suspendisse quam sem, consequat at, commodo vitae, feugiat in, nunc. Morbi imperdiet augue quis tellus.

Høydepunkter

Jun 14, 2008
Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra.
Read more...

Aug 24, 2008
Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra.
Read more...