Bauhaus Klever
 
Bauhaus – Klever
Byggearbeidene er i full gang, med planering og fundamentering. De håper på ferdigstillelse før hvitveisen visner i 2010. Dette skal nok godt gjøres, men vi ser frem til åpningen da, byggevarenæringen trenger noen friske pust, som gjør utslag i lommeboka til Selvbygger Ola Normann. Om hus og hjem giganten får samme skjebne som landsmannen Lidl vites selvfølgelig ikke. Vi håper uansett på et godt sortiment og kjærkommen konkurranse. Bauhaus etablerte konseptet ”alt under samme tak” i 1960, med sin første butikk i Mannheim i Tyskland. Vareutvalget er bredt, hele 100.000 artikler skal vi få å velge mellom. En stor prisundersøkelse som Faktum Markedsanalyse har gjennomført for VG Dine Penger, er Bauhaus den klare prisvinneren. I byggvareundersøkelsen som ble gjennomført i begynnelsen av april 2008 ble 65 produkter prissjekket i fire byggvarehus i samme område. Bauhaus var totalt sett klart billigst . Konkurrenten Maxbo tar hele 20 prosent høyere pris for de samme byggvarene. Prognosesenteret anslår at nordmenn vil pusse opp for hele 47 milliarder kroner i året. Bauhaus har enda ikke lagt hele Europa under sine føtter.
 
 
50 mål med gravemaskiner og anleggsarbeid synes godt i terrenget

Denne store prisundersøkelsen beviser at Bauhaus har de laveste prisene, og dette er en bekreftelse på at vi lykkes med deres målsetting om å være lavest på pris i Norge. – Dersom vi er dyrere enn våre konkurrenter, setter vi ned prisene umiddelbart. Det er også dette som vi lover i vårt Prisløfte”, sier administrerende direktør. Kay Evensen i Bauhaus. Foruten å være billigst på produkter som malepensler, maling, terrassebord, husvask og lecablokker, er Bauhaus klart billigst på trelast, der kjeden er 16 prosent rimeligere enn Byggmakker, som er nest billigst i undersøkelsen. Bauhaus har også de laveste prisene på belegningsstein, som det er stor etterspørsel etter om våren. Ved å være billigst i den første store prisundersøkelsen i 2008 bekrefter Bauhaus stillingen som den virkelige lavpriskjede innenfor byggvare i Norge. Også i fjor var Bauhaus best på pris i de fleste store prisundersøkelser.
 
Bauhaus har god markedsdekning i Europa

Utbygger Bauhaus Norge KS
Adm. Dir Kay Evensen
Estimert omsetning 300-400 mill.
Kundegrunnlaget 500.000 kunder i Oslo og østre Akershus
Produkter Bygningsartikler til bolig (100.000 stk.)
Bæregrunnlag Konseptet – Alt under samme tak.
Utbredelse Internasjonal kjede med sete i Tyskland, butikk nr 2 i Norge.
Arbeidsplasser ca. 200
Butikkareal 23.000 m2
Tomt 75 mål
Parkeringsplasser 23 mål
Byggestart 1 april 2009